WAL week 3: Spelen in de pebbelzigzag

De laatste week van de WAL is alweer aangebroken! Tenminste, vandaag publiceer ik het laatste deel. Maar er wordt nog druk geweven en ik ben aan het verzinnen hoe ik op een goede manier alle mooie banden, die gepost worden, in het zonnetje kan zetten. En of ik wellicht nog een vervolg ga geven aan de WAL; de verzoeken voor een Engelse versie en de suggestie om een boek te maken zijn al binnengekomen.

totaal_bandenMaar zover is het nog niet, eerst week drie: het pebbelen. Ik liep tijdens de voorbereiding al vast op dit woord….. In het Engels is het Pebble Weaving en de best mogelijke vertaling in het Nederlands is “Stippeltjesweefsel”. Maar pebbelen bekt toch veel lekkerder dan “ik ga even stippeltjes weven”. En als ik dan pebbelen gebruik, gebruik ik dan pebble of pebbel? Ik heb besloten dat ik ‘pebbelen’ en ‘pebbeltoer’ maar tot het nieuwe Nederlands doop…

Toen kwam het volgende probleem; ik had me voorgenomen om elke week de deelnemers iets nieuws te leren. Maar pebbelen lijkt qua methode erg op keperweven, dus wat moet je dan? Mijn idee was om de uitdaging dan te zoeken in het zelf patronen tekenen, want dat is voor pebbelen veel makkelijker dan voor keperweven. Dus dit idee werd uitgetest op mijn proefweefsters Aukje en Annemieke.

Dat heb ik geweten; het ene patroon na het andere vloog door de app-groep, geweven of getekend of allebei. De ruitjes en vlindertjes werden “even tussendoor” gedaan, omdat er verder ontworpen moest worden. Op een gegeven moment appte Annemieke “zo leuk, dat spelen in de pebbelzigzag!” en daarmee werd de titel van het blog en het thema van week 3 bepaald.

Maar we laten nog even niets zien…. Even afwachten hoe creatief onze deelnemers zijn 😉

Verwijzingen

Eén reactie

  1. Superleuk geschreven! En bedankt voor je geweldige uitleg van alles. Ik ben zo benieuwd wat voor eigen creaties we te zien gaan krijgen.

Laat een antwoord achter aan Annemieke Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *